SPLITLEASING

- deling af ydelse mellem virksomhed og ansat

SPLITLEASING

 

Splitleasing betyder, at man deler den månedlige ydelse på bilen op i to - nemlig virksomheden og den ansatte.
Dette betyder, at hvis 80% af kørslen i bilen bruges til erhvervskørsel, og de resterende 20% bruges til privatkørsel, så betaler virksomheden de 80% af omkostninger til bilen, hvor den ansatte blot betaler de sidste 20%.
 
Det er en smart og fordelagtig løsning, da den ansatte slipper for at blive beskattet af fri bil,
når vedkommende bruger bilen til privatforbrug, hvor der i stedet betales en procentdel af afgiften.
 
Den store forskel på splitleasing og erhvervsleasing er altså, at splitleasing giver mulighed for at slippe for
beskatning af fri bil for den ansatte, samt at man ikke bliver beskatet af privatforbrug som ved erhvervsleasing.  

FORDELE VED SPLITLEASING

  • Den procentvise betaling er som udgangspunkt billigere end beskatningen af fri bil og den ansatte skal med en splitleasing-løsning ikke beskattes af fri bil
  • I langt de fleste tilfælde er splitleasing en løsning for både den ansatte og virksomheden end andre eksisterende løsninger på markedet
  • Splitleasing er ofte en yderst attraktiv løsning for ansatte, der kører relativt få privatkilometer i bilen - det altså ofte den optimale løsning, hvis køretøjet overvejende anvendes til erhvervskørsel 

    N.B. Splitleasing er ikke fordelagtigt med mindre minimum 50% af kørslen er erhvervskørsel

 

RENT PRAKTISK - HVAD ER SPLITLEASING

 

Splitleasing handler om at ”splitte” en leasingaftale op i to dele; erhvervsdel og privatdel. Denne form for leasing henvender sig til de, der behøver en bil til både erhvervs- og privat sammenhæng. Hvis eksempelvis en leaset bil bliver benyttet 60% i erhvervsmæssig sammenhæng, betaler den pågældende virksomhed 60% af leasingudgiften.

Den private bruger af bilen betaler således de resterende 40% af leasingudgiften. Splitleasing er en rigtig fornuftig leasingform, hvor der kan være mange penge at hente, såfremt virksomheden og den private bruger vil indgå i en sådan aftale om opdeling. På den måde vil bilen både blive anvendt af virksomheden og privatpersonen.
Ved splitleasing bliver den private kørsel ikke beskattet, idet arbejdsgiveren ikke stiller en bil til rådighed, men at det er den private, der har tegnet en leasingkontrakt på bilen. En splitleasing kontrakt omfatter to kontrakter, en til privatpersonen og en til arbejdsgiveren. 

Ved indgåelse af en deleleasingaftale estimeres en forventet kørselsfordeling, f.eks. 80% erhverv - 20% privat, der danner grundlag for opsplitning af førstegangsydelsen, som særskilt betales af hver part. Normalt anbefaler vi hos DinLeasing, at den private kørselsandel maksimalt udgør 30 %. 

I KONTRAKTEN SKAL FØLGENDE OPLYSES

  • Udbetaling
  • Løbende ydelser (erhverv/privat)
  • Restværdi, som bilen indfries til ved kontraktens udløb

Driftsudgifter I forbindelse med udarbejdelse af leasingtilbud opstilles et budget ud fra de forventede driftsudgifter på bilen - herunder: forsikring, grøn ejerafgift, brændstof, reparation og vedligeholdelse samt service. Udgifterne fordeles hver måned og opkræves sammen med de ordinære leasingydelser.

 

INKLUDERET I DIN AFTALE MED DINLEASING

forsikringer; leasing; dinleasing
FORSIKRINGER

Kasko-, ansvars- og tilbageleveringsforsikring er som udgangspunkt inkluderet i leasingaftaler hos DinLeasing

service; leasing; bil
SERVICE

Hos DinLeasing har vi udviklet et omfattende servicekoncept. Du er som udgangspunkt omfattet af vores standardvedligeholdelsespakke. Her dækkes omkostningerne til vedligeholdelse i overensstemmelse med servicehæftet og producentens anvisninger i de første fire år

reparation; leasing; bil
REPARATIONER

Stort set alle typer for reparationer er dækket via vores standardkontrakt, dog kan der tegnes udvidet sikring, så du er 100% dækket

support; leasing; biler
SUPPORT-HOTLINE

Hos DinLeasing ønsker vi tilfredse kunder, som føler sig trygge og bekymringsfrie. Du skal nyde din bil og ikke bekymre dig omkring mulige udfordringer, der kan opstå i fremtiden. Derfor sidder vi klar på både telefon og mail til at svare på alle dine spørgsmål og hjælpe dig, hvis du oplever udfordringer